Home » Publications » In Editions

In Editions

  1. 5619-4 EisenmannGrimm, Nancy. “Whale Rider: A Deep Dive into Mãori Culture.” In: Feature Films in English Language Teaching. Britta Viebrock (Hrsg.). Narr, 2016, 69-85.
  2. Grimm, Nancy. Chapters “Challenges of the Teaching Profession”, “Grammar and Vocabulary”, “Media: A Balanced Approach”, “Materials Design”. In: Teaching English. Nancy Grimm, Michael Meyer & Laurenz Volkmann. Narr, 2015.
  3. Grimm, Nancy. “Green, Global, Gore: An Inconvenient Truth in Global Education.” In: Global Education: Perspectives for English Language Teaching. Christiane Lütge (Hrsg.). LIT, 2015, 170-196.
  4. Grimm, Nancy & Julia Hammer. “Creative and Performative Approaches.” In: Learning with Literature in the EFL Classroom. Frauke Matz, Maria Eisenmann & Werner Delanoy (Hrsg.). Lang, 2015, 321-339.
  5. Grimm, Nancy. “Hamlet Goes Manga: Texts, Topics, Teaching.” In: Shakespeare in the EFL Classroom. Maria Eisenmann & Christiane Lütge (Hrsg.). Winter, 2014, 183-199. 
  6. Grimm, Nancy. “Bowling for Columbine, Michael Moore (dir.).” In: Teaching Contemporary Literature and Culture: Film. Susanne Peters, Klaus Stierstorfer, Laurenz Volkmann & Dirk Vanderbeke (Hrsg.). WVT, 2013, 105-126.
  7. Grimm, Nancy. “Digital Media: Promise for or Threat to Education?” In: Basic Issues in EFL-Teaching and Learning. Maria Eisenmann & Theresa Summer (Hrsg.). Winter, 2012, 229-240.
  8. Grimm, Nancy. “Teaching Niki Caro’s Whale Rider: A Student-Centered and Media Studies-Based Approach.” In: Teaching the New English Cultures and Literatures. Maria Eisenmann, Nancy Grimm & Laurenz Volkmann (Hrsg.). Winter, 2010, 151-164.
  9. Grimm, Nancy. “Australia & New Zealand: Beyond the ‘Tourist Kit’ Approach in the EFL Classroom.” In: Teaching the New English Cultures and Literatures. Maria Eisenmann, Nancy Grimm & Laurenz Volkmann (Hrsg.). Winter, 2010, 19-24.
  10. Grimm, Nancy. “The Corporation: Zum reflektiert-kritischen Einsatz von Dokumentarfilmen im Englischunterricht.” In: Film im Fremdsprachenunterricht: Literarische Stoffe, interkulturelle Ziele, mediale Wirkung. Eva Leitzke-Ungerer (Hrsg). Ibidem, 2009, 343-358.
  11. Grimm, Nancy. “‘Decolonizing the Mind’: Drew Hayden Taylor’s Play with the Semantics of Irony in Only Drunks and Children Tell the Truth.” In: Aboriginal Canada Revisited. Kerstin Knopf (Hrsg.). University of Ottawa Press, 2008, 198-219.
  12. Grimm, Nancy. “Shakespeare in der transatlantischen Begegnung: E-Mail-Austausch und Wiki-Projekt zu Dramen William Shakespeares – ein Erfahrungsbericht.” In: Aufgabenorientiertes Lernen und Lehren mit Medien: Ansätze, Erfahrungen, Perspektiven in der Fremdsprachendidaktik. Andreas Müller-Hartmann & Marita Schocker-von Ditfurth (Hrsg.). Lang, 2008, 311-324.
  13. Grimm, Nancy. “Filme.” In: Methodische Elemente des Unterrichts: Sozialformen, Aktionsformen, Medien. Julia Drumm (Hrsg.). Vandenhoeck & Ruprecht, 2007, 207-225.
  14. Grimm, Nancy. “Minority Voices: (Re-)Introducing Native America to the EFL Classroom.” Cultural Studies in the EFL Classroom. Werner Delanoy & Laurenz Volkmann (Hrsg.). Winter, 2006, 101-117.
  15. Grimm, Nancy. “Tony Kushner, Angels in America.” Teaching Contemporary Literature and Culture: Drama. Susanne Peters, Klaus Stierstorfer & Laurenz Volkmann (Hrsg.). WVT, 2006, 269-293.
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: